Livstecken från Nya Zeeland 11/4

 
 
 
Herre min Gud och hans heliga moster va fint det är här i Nya Zeeland! 
 
Jag och Edvin är helt överväldigade av den fina naturen. Vi tyckte att Australien var ett vackert land men det var ingenting i jämförelse med NZ. 
Varje plats vi stannar vid ser ut som ett vykort! 
Vi har redan sett massor av otroligt fina platser och fantastiska utsikter med vatten blåare än vad som är möjligt. 
 
Inatt sov vi i närheten av området där dom spelade in filmen hobbit. 
Vi fick köra längs en sjö på en avlägsen grusväg för att komma dit. 
Inte ett hus, en människa eller en gatulampa så långt ögat kunde nå.
Det var bara jag och Edvin, kristallklart vatten, fantastiska berg, skog och en himmel full med stjärnor. 
 
Både jag och  Edvin har konstaterar att det var det finaste stället vi någonsin har sovit på. 
 
På morgonen tog vi en 30 minuters powerwalk i den fina naturen och sen blev det frukost i det fria :D 
Kokt ägg, kaffe och yoghurt med äpple, müsli, nötter och kokosflingor. 
 
Efter frukosten så bestämde vi oss för att besöka en plats där dom spelade in delar av sagan om ringen. 
Vi valde en hike som skulle vara 4 kilometer lång och ta oss förbi ett fint berg, en dal och en sjö. 
Turen blev 3 timmar lång och vi gick närmare 2 mil på grund av att vi tog fel stig. 
Någon brist på sjöar, dalar och berg var det inte men hiken blev aningen längre än vad som var tänkt och vårt vatten tog slut redan efter halva vägen.
Men sånt är livet, lite extra träning för oss bara :D
 
Just i skrivande stund så lagar vi mat. 
, paprika och lite sallad till det i vår campervan, inte helt fel. 
Idag slängde vi ihop ris och kassler med sweet chili crème freise , lök
 
Snart ska vi köra vidare ner mot queenstown :D 
På vägen ner blir det kaffe och squat pause. 
 
Hörs snart igen / Jessica 


Kommentarer
Sara aka Svenne

Aaaaaahh! Blir gaaaalen! Jag vill också vara i/på NZ juuuu! Speciellt nu när nu skriver att det är såååå vackert! Jag bara mååååste dit haha ;) och nej jag är inte all avis ;) inte alls..! Joooo det är jag, super duper mycket!! Ha det fortsatt bäst! Och glöm inte att ni är kiffa :D <3

2013-04-12 @ 07:41:14
Kerstin Bengtsson

Ni klarar ju campinglivet bra! Tur att ingen av er är pjoskig! ;)

2013-04-12 @ 11:23:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onebigtrip.blogg.se

Denna bloggen handlar om Jessica och Edvin som känt varandra sen dom var 12 år gamla, nu är det mer än 2 år sedan dom möttes på en flygplats i Los Angeles och bestämde sig för bli ett par <3 Året efter hann dom komma hem från LA, flyttat ihop, skaffat hund, skaffat jobb, besökt London, Grekland och Italien och nu har dom även kommit hem från sitt livs resa som tog dom ett helt varv runt vår jord....

RSS 2.0