Han gick ner på knä....

Hej :D nu är det snart 3 månader sedan senaste inlägget skrevs på denna bloggen, så det är väll hög tid att väcka den till liv igen! 
 
Mycket har hänt sedan vi kom hem och livet rullar på, men absolut inte som vanligt!!!!
I fredags fick jag vara med om den största, roligaste, härligaste och den mest galna upplevelsen i mitt liv!!!
 
Allt började för cirka 3 veckor sedan när man mamma föreslår en mamma-dotter dejt med middag, bio och kanske en drink, jag är på!
Vi bestämmde att vi skulle träffas den 18 oktober men kort inpå detta datum så avbokar hon pga av lite olika omständigheter och vi bokar istället om till den 25 oktober.
 
Den 25 oktober går jag till jobbet som vanligt och jobbar fram till kl 19.00 varpå edvin hämtar upp mig och kör mig hem tillsammans med olivia som oxå är medbjuden till denna mor-dotter kväll.
 
Jag bytar om lite snabbt och vi tar det lungt i väntan på att min mamma ska hämta upp oss runt 19.45.
Mamma kommer på utsatt tid och kramar om oss båda och stoppar in oss i bilen för att sedan köra värsta omvägen runt i stan för att tillslut parkera nere vid biografen filmstaden.
 
Väl framme så berättar hon att hon har nötter och dricka med sig så vi behöver inte köpa en massa mer i kiosken på bion ( WHAT THE FUCK!!! vem vill inte ha popcorn när man kollar film?? ) 
Vi var även tvungna att gå på toa innan bion ( typiskt mammor ) och sen skulle vi sitta längst fram! LÄNGST FRAM??? är detta ett skämt eller? 
Mamma skyller på sin dåliga syn, och det skulle absolut inte gå att sitta med både glasögon och 3D briller så längst fram var ända alternativet. 
 
Vi fick reda på att vi skulle se på Gravity som hade premiär just denna dagen så det va ju roligt :D 
Mamma gav oss 3D brillor och tvingade oss att ställa upp på bild och vi började bli peppa på att gå in.
Väl där inne så börjar mitt sug efter popcorn bli för stort så jag bestämmer mig för att trotsa och gå ut och köpa dom iaf, då kommer mamma på att HON MÅR ILLA AV POPCORN LUKTEN!! Mamma du sitter på en biograf, nu får du ge dig! Men hon ber med snällaste rösten och föreslår att vi ska äta något efteråt istället.
Man kan ju inte säga nej till det, så jag lutar mig tillbaka och trycker i mig av nötterna istället, aningen bitter!
 
Reklamen börjar och vi tramsar och fular oss och har allmänt roligt, tacka gud att ingen satt bakom oss!! 
TYST, nu börjar filmen! 
 
VA? Frillestad!! är filmen inspelad där? men det är ju här omkring! meh, den där vägen känner jag igen!
Men det där liknar ju Edvin skjorta och det där är ju min pappa!! men, va, hur, när? HERREGUD!! 
 
"filmen" kör igång och jag fattar noll! vad tänker dom andra? vem har hjälpt Edvin med detta? det är ju proffsfilmat? herregud! 
 
Jag sitter och är chockad, skräckslagen och helt mållös på samma gång! Jag skrattar och gråter om vart annat och det börjar gå upp för mig att Edvin ska komma in här till den nästintill fullsatta salongen och fria till mig! Han är ju fullkomligt galen! 
 
Filmen börjar lidda mot sitt slut och sista scenen är när edvin öppnar bio dörren....
 
In kommer min fina fina man tillsammans med en kamera kille i högsta hug, Publiken jubblar och han går fram till mig och tar mina händer och ber mig att komma.
SHIT, händer detta verkligen mig? älskar han mig så jävla mycket! Jag är såååå stolt över min fina underbara kille.
 
Han håller mina händer och frågar om jag vill vara hans för resten av livet och sedan går han ner på knä och frågar om jag vill gifta mig med honom!
Jag nickade som en idiot och ville bara hålla om honom.
Han kysser mig och viskar i mitt öra, nu släpper jag dig aldrig och sedan vänder han sig till publiken och mottager publiken jubbel ännu en gång.
Det ända jag får ur mig är att min kille är galen! 
 
Olivia och mamma gråter som galningar <3 
 
Vi får lycko önskningar och gratulationer på vägen ut genom salonger och när dörrarna slår upp så möts vi utav alla nära och kära som jubblar och gratulerar även dom <3 Gud mitt hjärta svämmar över ännu en gång och tårarna rinner.
 
ALLA var med på det förutom jag!
Hela bio teamet, Edvins kollegas son som filmade, mina bästa vänner, min familj, Edvins familj och så klart Edvin som har kämpat med att hålla detta hemligt i 7 månader! 
 
Jag är sååå lycklig, sååå stolt och jag har världens absolut finaste kille på denna jord, Och vi är förlovade!
FÖRLOVADE!!!! 
 
 
 
Efter frieriet så gick vi ut och åt gott på haket och mitt leende satt på hela kvällen, hela morgonen, och kvällen därpå och så vidare och så vidare....<3
 
OBS! Film kommer komma så fort allt är redigerat och klart! OBS!
 
/ Jessica 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
karina

Underbart gumman..... nu sitter ju jag och stor tjuter... vilka underbara ungdommar ni ær....<3 all kærlek till er... och ett stort rungande grattis till er båda..

2013-10-28 @ 10:03:42
Tullie

Jajamen,,,där fick du mig att gråta,,super grattis till er båda underbara ni,,,hälsa mannen,,puss

2013-10-28 @ 13:27:59
Svenne

OMG DU HAR VERKLIGEN DEN BÄSTA OCH FINASTE KILLEN! Ett stoooort grattis till er! <3

2013-10-28 @ 17:00:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onebigtrip.blogg.se

Denna bloggen handlar om Jessica och Edvin som känt varandra sen dom var 12 år gamla, nu är det mer än 2 år sedan dom möttes på en flygplats i Los Angeles och bestämde sig för bli ett par <3 Året efter hann dom komma hem från LA, flyttat ihop, skaffat hund, skaffat jobb, besökt London, Grekland och Italien och nu har dom även kommit hem från sitt livs resa som tog dom ett helt varv runt vår jord....

RSS 2.0