tips från coachen

Ännu en dag av resetankar, och idag har jag haft nöjet att snicksnacka lite med reseveteranen Sara aka Svenne :D hon smider för tillfället planer inför sin 3e ( OBS update menade 4e, fick lite skäll från cochen ) långresa som förhoppningsvis ska ta henne till Asien eller till favoriten Afrika. 
 
Hon gav lite heta tips om såväl packning samt rese hemsidor. 
 
 
Packlista ala Svenne
  • handduk som man kan slänga
  • strandkläder som man kan slänga
  • shampoo balsam
  • MÅNGA trosor
  • flipp flopp, träningsskor och ett par vanliga
  • engångs rakhyvlar 
  • badkläder
  • tvättmedel i liten påse?
  • tandborste, tandkräm
  • olika påsar med olika färger tex apoteks påse, tvättpåse m.m
  • reselakan
  • apotek
  • ficklampa (gärna pannlampa)
  • gammal mobil som man kan köpa simkort till
  • pengar + tillgång till överföring
  • kamera + laddare
  • resehandduk liten och nätt
  • hårsnoddar + borste
  • pass + visum + biljetter
  • dagbok
  • fickkniv + pincett 
  • byxor + tröja
  • regnponcho 
Såja då var det bara till att packa :D
 
// Jessica
 
 
 


Kommentarer
Sara aka Svenne

Haha en inlägg om mig, känner mig lite extra cool :) för att vara lite petig så är det faktiskt min fjärde resa :P Lycka till med allt! LOOOVE <3

Svar: klart du är cool :D your my inspiration <3 whops del av mig, har ändrat ;D Lots of KÄRLEK
Edvin och Jessica

2012-10-21 @ 13:22:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onebigtrip.blogg.se

Denna bloggen handlar om Jessica och Edvin som känt varandra sen dom var 12 år gamla, nu är det mer än 2 år sedan dom möttes på en flygplats i Los Angeles och bestämde sig för bli ett par <3 Året efter hann dom komma hem från LA, flyttat ihop, skaffat hund, skaffat jobb, besökt London, Grekland och Italien och nu har dom även kommit hem från sitt livs resa som tog dom ett helt varv runt vår jord....

RSS 2.0