Cairns

Hallå ja! 
 
Vi har kört på med träningen ganska hårt den senaste tiden, det går inte att BARA ligga och ha det gött i solen.
Nä det är promenader innan frukost var dag och för en vecka sen hade vi ett grymt ben pass i Airlie beach:)
Har man inga vikter så får man använda varandra som det.
 
Fyra-fem ben övningar blev det bland annat benböj med en styck Jessica på ryggen, utfall osv osv:)
Svettigt blev det iallafall!
 
Nu är vi Cairns, sista destinationen i Australien och vi har varit ute med båt och dykt i det stora barriär revet!!! Vi såg delfiner, sköldpaddor, angel fish, barracuda och en massa andra färgrika fina små fiskar.
Jag rekommenderar ALLA att ta dykcertifikat, det är en underbar upplevelse!
 
Vi skulle sova en natt ute på båten och i trippen ingick det 6 dyk, 5 dags dyk och ett natt dyk.
Coolt som fan att dyka när det va mörkt, det va som att gå i en kol svart skog och lysa med sin ficklampa.
Innan vi hoppa i för natt dyket, simma där en massa hajar runt båten och då startar kaptenen filmmuskien till hajen filmerna, genast blev det ganska spännande:)
 
Vi träffade ett annat härligt svenskt par på båten. Prat glada och trevliga!!
Vi hängde med dom även efter vi gått iland och igår blev det en heldag med dom.
Först sol och bad vid lagunen, lunch sen när solen inte stod i sitt högsta läge så planerade vi ett grymt pass tillsammans.
Vi började med att jogga lite sen va det åtta sjukt jobbiga intervaller!!
 
Jag är absolut inte van vid att springa allt vad jag kan och att göra det på sand första gången gjorde inte det lättare.
Sjukt duktig kände man sig efteråt iallafall.
20min vila med vatten och lite snack så börja vi peppa till igen inför ett styrke pass.
Armhävningar, dips, smala armhävningar, axel lyft  i ett sju helvetes tempo!!
 
Träningsvärken är SJUK idag enligt Jessica och hon tror att hennes armar ska trilla av.
Min värk börjar smyga sig på och om ett par timmar är jag nog inte heller så kaxig:)
Men det är precis så det ska vara efter ett brutalt mördar pass!
 
Tack Niklas och Emelie för det svettiga passet!
 
Ladies and gentleman, morgon promenaden är avklarad, frukosten är nere och nu sitter vi på ett café med vars sin kaffe och har det allmänt gött!
Imorgon är det nya äventyr!
 
See you later (engelska)!


Kommentarer
Sara aka Svenne

Åh! Jag har precis kommit hem från en vecka i Egypten men att läsa er blogg och läsa att ni DYKER gör ju bara att jag längtar bort diiiitekt igen ;) jag är nog inte frisk! Haha! Men vem vet jag möter kanske upp er under ytan när ni minst annat det ;) ha det bääääääst! ;D puss på er <3

2013-04-06 @ 06:47:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onebigtrip.blogg.se

Denna bloggen handlar om Jessica och Edvin som känt varandra sen dom var 12 år gamla, nu är det mer än 2 år sedan dom möttes på en flygplats i Los Angeles och bestämde sig för bli ett par <3 Året efter hann dom komma hem från LA, flyttat ihop, skaffat hund, skaffat jobb, besökt London, Grekland och Italien och nu har dom även kommit hem från sitt livs resa som tog dom ett helt varv runt vår jord....

RSS 2.0