Australien

G'day mate!! Haow a you?
Det va ett tag sen vi uppdatera bloggen nu så här kommer en check in:)
Jag sitter just nu i en soffa i en random klädes affär och Jessica testar jeans shorts, jag tycker det är skönt för här inne är AC!! :)
 
Vi är i Byron bay nu och färden hit var allt annat än toppen, det började med att vi hämtade ut hyrbilen strax utanför flygplatsen.
Ratten på höger sida och köra på vänster, ingen chock där men när man inte har sovit något på planet och det börjar bli mörkt på kvällen är det ingen hit att köra bil.
Jag är den enda av oss som får köra pga att det hade blivit svin dyrt om Jessica också skulle ha varit förare.
 
Innan vi körde till Byron bay så stannade vi en dag på bondi beach i Sydney.
Vi orienterade oss om vilken väg vi skulle köra mellan Sydney och Byron bay innan vi slog läger i bilen bland något villa område. 
 
Inte många timmars sömn där inte, jag ska tillägga att bilen vi kör är en Suzuki och är av det minsta laget jag någonsin skådat med mitt öga. 
Det är inte så att man kan slänga upp en bäddmadrass precis...jaja jag överlever:)
Jag vaknade flera gånger på natten på grund av ljud och värme men vid 06.45 fick det vara nog. Jag väckte Jessica, drog till en mack och borsta tänderna sen tutade vi iväg mot Byron bay.
Det tog oss cirka 12 timmar att köra inklusive några stopp på vägen.
När vi va framme va det mörkt och tänkte att det hade bara blivit och springa runt och leta hostel på kvällen så vi beslutade att sova en natt till i bilen.
Ännu ett mycket få antal timmar sömn fick vi spenderat längs vägkanten vid ett industriområde, både framför och bakom oss stod några andra backpackers parkerade med deras sov bussar... 
 
Uppe med tuppen, borsta gaddarna sen vidare för att leta hostel.
Först kolla vi in ett som hette backpackers inn men det va lite i överkant om vad vi hade räknat med så vi gick vidare till ett info center där dom letade upp vem som hade billigast rum för mig och min snygging.
Main beach backpackers heter det som vi bor på nu. Helt okej, vi kan laga mat, tvätta och vi får äntligen sträcka ut oss i sängar.
En parantes är att hittills på vår resa så har alla sängar varit för korta för mig...
Fötterna har stuckit ut på alla:)
 
Skit samma, jag är glad ändå!
Vi har det sjukt bra med grymt väder och tar det väldigt piano.
 
Ha det underbart!!
 
/Edvin
 


Kommentarer
Sara aka Svenne

Låter som ni har det toppen :) du är nog inte ensam om att vara för lång Edvin :p Marcus är ju också rätt lång ;) glöm inte att gilla läget och NJUT :D ni är på andra sidan jordklotet, lite coolt eller vad? ;) haha! Hälsa din snygging! :) kram till er!

2013-03-23 @ 14:43:50
Kerstin Bengtsson

Härligt! Trodde de var långa i Australien. Tja, ni lever,har hälsan och skriver härliga skildringar. Men så ska det väl vara ett äventyr också med allt vad det innebär.Kram.

2013-03-23 @ 15:52:58
Tobbe o Katharina

Hej på er!
I AUSTRALIEN FINNS DET MÅNGA
KORTA SÅSOM LÅNGA
MEN INGEN E`SÅ LÅNG O GRANN
SOM EDVIN BENGTSSON DÄR MINSANN.
SKÖT OM ER
KRAMAR PAPPA OCH KATHARINA

Svar: Haha pappa du och dina härliga rim!Fortsätt kommentera, det är kul att läsa!
Vi tänker på er där hemma!
Edvin och Jessica

2013-03-25 @ 12:36:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onebigtrip.blogg.se

Denna bloggen handlar om Jessica och Edvin som känt varandra sen dom var 12 år gamla, nu är det mer än 2 år sedan dom möttes på en flygplats i Los Angeles och bestämde sig för bli ett par <3 Året efter hann dom komma hem från LA, flyttat ihop, skaffat hund, skaffat jobb, besökt London, Grekland och Italien och nu har dom även kommit hem från sitt livs resa som tog dom ett helt varv runt vår jord....

RSS 2.0