En paradis ö!

Moorea är verkligen en paradis ö, med vita stränder, hängande palmer och turkos blått vatten man bara ser i Hollywood filmer.
 
Vi bor brevid ett lyx hotell som vår couchsurfer host jobbar på. Där har dom bungalowerna ute i vattnet på fyra pelare och alla med var sin brygga med stege till vattnet.
 
Dom har även ett delfin center man kan kolla på och ett litet sköldpadde sjukhus.
Igår va där en delfin som lekte med en kokosnöt i vattnet, coola djur!
 
Snorklingen här är fantastiskt!
Det är jätte bra sikt och här är hur mycket som helst att titta på under vattnet. 
I förrgår simma vi över till en annan liten ö, strömt och jobbigt va det att simma över men vi fixade det.
När vi kom över till den Robinson liknande ön så möts vi av tre stingrockor!!! Skit coolt, upp med vår Australien köpta, vatten täta gopro 3 -kamera och börja fota direkt:) 
 
På tillbaka vägen va det mycket lättare att simma och vi hade ännu en cool upplevelse i bagaget!
 
I början av veckan hyrde både vi och det belgiska paret kajaker för att paddla ut till en lagun där det skulle finnas hajar, coola fiskar och stingrockor.
Den långhårige fransmannen med polynesiska tatueringar hyr ut kajakerna till oss och visar vilken riktning vi ska paddla.
Paddlingen tar cirka tio minuter sen är vi framme, kasta i ankaret Jessica! 
Nästan på direkten ser vi en haj simma under vår kajak och en pirrande känsla börjar patrullera i kroppen.
Jag hoppar i och direkt efter kommer Jessica.
Jessica får på sig cykloper först och doppar ner huvudet innan det snabbt som tusan kommer upp igen...
- Edvin Edvin!! Titta där! Där är en haj och där är två till, och där kommet tre stingrockor!!!
 
Jessica är sjukt uppjagad, peppad och hade hon inte haft öron så hade leendet gått runt ansiktet på henne.
 
Jag tog på mig cyklopet så snabbt jag kunde och dök ner.
En helt ny värld öppnar sig, jag kan inte fatta att jag simmar med hajar...riktiga hajar!!
 
Vattnet där stingrockorna och hajarna håller till är 150cm djup på vissa ställen och flera meter på vissa.
Men vi kunde gå på dom största delarna där dom simmade runt så det va skönt att man aldrig blev trött utan kunde simma runt med dom hur länge som helst.
Här filmades och fotades det hej vilt.
 
När vi var nöjda hoppa vi på kajaker igen och paddla hem till stranden.
 
1000 polynesiska pistoler kostade det, 70 svenska ungefär.
 
70kr för ett äventyr jag aldrig i hela mitt liv kommer glömma.
 
Igår fick vi låna en bil utav vår förra host Ludo.
Vi körde runt hela ön och stanna på lite olika ställen.
Köpte en klase bananer här och en näve ananaser där, härligt härligt!
Det tog ungefär 1,5-2 timmar att köra runt hela ön och då höll vi 50-60 km/h hela tiden.
Ingen stor ö med andra ord.
 
Nä nu ska jag upp och laga litta frukost till min underbara flickvän och sen blir det stranden och lite snorklig i vanlig ordning:)
 
Nana!
 
///Edvin
 


Kommentarer
Sara aka Svenne

Alltså snart slutar jag läsa era blogg inlägg.. :'( JAG VILL VARA HOS ER NU, JAG VILL VARA MED ER NUU!! Men fortsätt gör alla avundsjuka! ;) Det är ni så sjukt mycket värda! :D ni är så gryma och tar verkligen varje dag som en resa, som ett äventyr! Så jävla nice! Ni är så sjuuuukt kiffa :D :D :D :D saknar er båda två! <3

Svar: Haha Sara <3 du är underbar! Största pepparen ever. Du är så välkommen att komma hit, vi lovar att möta upp dig, vad sägs om Hawaii?
Saknar dig med din galning. Pussar i massor från Tahiti
Edvin och Jessica

2013-05-02 @ 21:33:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onebigtrip.blogg.se

Denna bloggen handlar om Jessica och Edvin som känt varandra sen dom var 12 år gamla, nu är det mer än 2 år sedan dom möttes på en flygplats i Los Angeles och bestämde sig för bli ett par <3 Året efter hann dom komma hem från LA, flyttat ihop, skaffat hund, skaffat jobb, besökt London, Grekland och Italien och nu har dom även kommit hem från sitt livs resa som tog dom ett helt varv runt vår jord....

RSS 2.0