ia ora na!

 

Frukosten är nere och vi gör oss redo för stranden!
 
Tänkte berätta lite om gårdagen samt kokosnöttsdagen :D 
 
Jag ÄLSKAR ekologiska, närodlade naturliga produkter utan tillsatser och E ämnen. Och jag finner det ytterst spännande att odla eget och tillverka sina egen yoghurt, müsli m.m med riktigt bra produkter! 
Och detta fick vi möjligheten att göra hos våran nuvarande CS host Loure. 
 
Edvin och Arnaud  klättrade upp och hämtade ner kokosnötter från palmen som växer i Loures trädgård och sen skalade dom nötterna och gjorde håll i dom så att jag kunde hälla ut och filtrera kokosvattnet.
 
Kokos vatten innehåller organiska föreningar som har god tillväxt och främja egenskaper som har varit kända för att hjälpa till med att:
 
 Hålla kroppen sval och vid rätt temperatur
Återställa vätskebalansen efter träning
Transportera näringsämnen och syre till cellerna
Naturligtvis fylla kroppens vätskor efter träningen
Höj din ämnesomsättning
Främja viktminskning
Stärka immunförsvaret
Avgiftar kroppen
Rengöra matsmältningsapparaten
Kontrollera diabetes
Stöd din kropp att bekämpa virus som orsakar influensa
Balansera din PH och minska risken för cancer
Behandla njure och urinrör
Förbättrar dålig blod cirkulation.
Efter att vi utvunnit kokosvatten så delade vi kokosnätterna för att komma åt kokosköttet. 
Edvin var en ytterst duktig urgröpare! 
Efter det så hackades köttet smått med hjälp av en köksmaskin och efter det så pressade vi köttet i en handduk för att kunna utvinna kokosmjölk ( som Loure senare gjorde en fruktansvärt god kyckling, banan, ananas och currygryta på ) 
 
Efter att kokosmjölken var utpressad så bakade jag kokostoppar och resten av kokosen rostade vi i ugnen och gjorde müsli på. 
Helt fantastiskt! 
 
Bananerna högg vi ner och hängde upp för att dom ska mogna och har vi tur så hinner vi äta dom innan vi ska åka vidare. 
 
Loure gör även fantastiskt god rom som hon smaksätter med nyplockad passionsfrukt, Tahiti vanilj och ananas :D mums! 
Och igår blandade vi pina Colada med vår kokosmjölk, hennes rom och ananas som vi köpt ut med väggen. 
 
Annie gjorde hemmagjord yoghurt här med hjälp av någon värmemaskin, yoghurt bakterier,mjölk och lite socker. 
 
Men nog om vår ekologiska produktion :P 
 
Igår var vi borta vid lyxhotellet Edvin berättade om för att kolla på en traditionell dans show. 
Det var hula hula dans, elddans och något som liknade parningsdans, haha, Riktigt underhållande. 
 
Nä stranden kallar, ha det gött och sov så gott! 
 
Pussar och kärlek från Tahiti <3 


Kommentarer
Sara aka Svenne

Kokos är sååååå sjukt gott! Det är min drog när jag är ute och reser! :) mums! Love it! <3

2013-05-03 @ 08:39:32
Tobbe o Katharina

Far jag kan inte få upp min kokosnöt.
Alla sätt jag prövat har vart fel.
Med min lilla yxa högg jag tills jag blev stel.
Bordet fick hack,parkettgolvet sprack men nöten den är hel.

Far jag kan inte få upp min kokosnöt.
Fast jag försök att krossa´n mot en dörr.
Ty hur jag nu dängde så måste jag dängt fel.
För dörren gick upp och mamma kom in men nöten den är hel.

2013-05-04 @ 12:39:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onebigtrip.blogg.se

Denna bloggen handlar om Jessica och Edvin som känt varandra sen dom var 12 år gamla, nu är det mer än 2 år sedan dom möttes på en flygplats i Los Angeles och bestämde sig för bli ett par <3 Året efter hann dom komma hem från LA, flyttat ihop, skaffat hund, skaffat jobb, besökt London, Grekland och Italien och nu har dom även kommit hem från sitt livs resa som tog dom ett helt varv runt vår jord....

RSS 2.0