Mahalo <3

 
Mina blogginlägg lyser med sin frånvaro, i know i know! 
 
Har inte varit så pepp på att blogga på sistone men det är klart att ni ska få höra om hur vi har det här på Maui! 
 
Hawaii är stället som jag har drömt om att besöka i flera år och äntligen är vi här. 
 
Naturen, folket och byarna är precis som jag hade tänkt mig. 
Det är hur härligt som helst att strosa runt i 32 graders värme mellan alla mysiga små butiker, café , restauranger och hälsokost affärer. 
Och folket som bor här småpratar mer än gärna om allt och ingenting.
 
Det finns stränder runt om hela ön så det är bara att välja och vraka. 
Här finns allt från nybörjare surfing till riktig proffs surfing. 
 
Vi har även blivit tipsade om en sköldpaddsstrand och ett ställe där man kan simma med delfiner. 
 
Här finns massor med frukt och grön och palmer i överflöd, precis som det ska vara. 
Grannen här har ett gigantiskt mangoträd som vi får plocka ifrån. Så vi har ätit mango med både glass och yoghurt. 
 
I går var vi på en lokal liten festival som byn vi bor i anordnar 1 gång i månaden. 
Trevlig tillställning med festival mat, krimskrams, hembakade kakor, munkar våfflor och lite underhållning. 
 
Imorgon blir det söndags frukost på kohei's bästa café. 
American pancakes, ägg och bacon enligt Edvins önskemål. 
 
Natti natti på er och grattis på morsdag till alla fina mammor <3 
 
/ Jessica 


Kommentarer
Sara aka Svenne

Varför läser jag er blogg? :o varför plågar jag mig själv på detta viset? :( detta var ett av dem värsta inläggen, kanske till och med det värsta! En sköldpaddestrand och simma med DELFINER!! Aaaahhh!! Jag vill också!! Kan någon höra mig?! ;) haha! JAG VILL OCKSÅ VARA PÅ HAWAII JUST NU! Nej hörre ni, nu är det inte kul längre :p ni är inte lika kiffa längre :p eller.. jo.. eeh.. det är ni ju, sjuuukt kiffa och jag vill också vara så kiff! Ha det BÄST! :D

2013-05-26 @ 22:38:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onebigtrip.blogg.se

Denna bloggen handlar om Jessica och Edvin som känt varandra sen dom var 12 år gamla, nu är det mer än 2 år sedan dom möttes på en flygplats i Los Angeles och bestämde sig för bli ett par <3 Året efter hann dom komma hem från LA, flyttat ihop, skaffat hund, skaffat jobb, besökt London, Grekland och Italien och nu har dom även kommit hem från sitt livs resa som tog dom ett helt varv runt vår jord....

RSS 2.0